Zpravodaj 2/2016

Dne 6. června 2016 byla zahájena sbírka Fondu ohrožených dětí. Za každý příspěvek vám moc a moc děkujeme!  ČÍSLO ÚČTU VEŘEJNÉ SBÍRKY: 3055103/0300

„Vždyť stačí jen slovem, pohladit tu tvář,
co nadějím dává sbohem, němá svatozář.
Když radost se ztrácí z očí,
co neuměj lhát…“

(Viktor Dyk)


V Praze, červen 2016   
      

Vážení a milí přátelé,

   srdečně vás zdravíme. Rádi bychom vám poděkovali za dosavadní podporu. I díky vám se Fondu ohrožených dětí podařilo svou krizi překonat.

   Jak proběhlo mnohými médii, Fond ohrožených dětí obdržel od MPSV požadovanou dotaci 20 milionů korun. Tato dotace je určena na provoz Klokánků pro rok 2016. Každým rokem se kvůli novele zákona o rodině prohluboval dluh Fondu ohrožených dětí o více jak 30 milionů korun. Po restrukturalizaci, kterou Fond ohrožených dětí prošel, bychom opět dluh prohloubili, neboť Klokánky nejsou stále financovány na lůžko, jak tomu je u dětských domovů.  Aby Klokánky mohly dále pokračovat, musí Fond ohrožených dětí dofinancovat jejich provoz 30 % z celkových nákladů. Celkové náklady na provoz 17 zařízení Klokánek (kapacita 354 míst) na rok 2016 jsou plánovány na cca 120 milionů korun. Novela zákona, která upraví financování všech zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, by měla vstoupit v platnost v dubnu 2017.

    Dovolujeme si vám zaslat nové vydání našeho zpravodaje. Tak jako Fond ohrožených dětí prošel od června 2015 mnohými změnami, i zpravodaj FOD se změnil. Věříme, že v něm naleznete spoustu zajímavých informací.
I psychická podpora je velmi důležitá a také za ni vám velmi děkujeme.

   Věříme, že nám jde společně o děti, které jsou do Klokánků svěřovány. Nemají to lehké, ale všichni společně jim můžeme jejich osud zlepšit. Za to vám patří velký dík.

    Za Fond ohrožených dětí 

    Jan Vaněk, 
    předseda FOD 


    

P. S. Věnované dary lze podle zák. č. 586/1992 Sb. odečíst ze základu daně, jestliže:

- u fyzických osob úhrnná hodnota darů ve zdaňovacím období přesáhne 2 % základu daně nebo činí alespoň 1 000 Kč. V úhrnu lze odečíst nejvýše 10 % ze základu daně (viz § 15 odst. 1)

- u právnických osob úhrnná hodnota darů ve zdaňovacím období činí alespoň částku 2 000 Kč, v úhrnu lze odečíst nejvýše 5 % ze základu daně (viz § 20 odst. 8).

Pro daňové účely vám poskytnutí daru samozřejmě rádi potvrdíme. Prosíme však o přiložení kopie příkazu k úhradě či jiného dokladu, z něhož bychom mohli zjistit, kdy, z jakého účtu a v jaké výši byl dar poskytnut. Děkujeme.



Fond ohrožených dětí,  z.s.  Na Poříčí 1038/6, 110 00 PRAHA 1,
  tel./fax: 224 236 655, IČ: 004 99 277.
Číslo zvláštního účtu pro celonárodní dobročinnou sbírku: ČSOB, a. s., divize PS 3055103/0300

      



STÁLE POMÁHÁME – A TO DÍKY VÁM! DĚKUJEME!

Příběh o Danečkovi
Daneček se narodil velmi mladé mamince a mladému tatínkovi, který rodinu krátce po narození dítěte opustil. Daneček trávil první rok svého života zavřený v jedné místnosti, až na tento stav upozornili sousedé. Proti matce bylo zahájeno trestní stíhání pro týrání svěřené osoby. Danečka matka pak už nikdy neviděla. Ten se tak poprvé ocitl v Klokánku, kde strávil půl roku svého života. Zde si ho se souhlasem úřadů, vyzvedl tatínek a odvezl jej do Anglie. Péči o dítě otec nezvládal a hrozilo, že Daneček bude z péče otce odebrán a umístěn v rámci anglického systému sociální péče. Otec jej proto raději dovezl do Čech, kde ho v nočních hodinách předal do Klokánku v Dubí. Danek byl velmi divoký, obtížně zvladatelný, trvalo delší čas, než se v Klokánku celkově zklidnil a stal se z něj šikovný, zvídavý chlapec. Matka svého syna v Klokánku nikdy nenavštívila, naopak sem umístila své další dítě. Otec se o syna zajímal jen málo. Když se rozhodovalo o tom, co bude s dětmi z Klokánku v Dubí, jehož budova se na podzim r. 2015 prodávala, rozhodla se „klokánčí teta“, že se bude starat o Danečka nastálo. Vztah mezi nimi byl velmi silný a navíc hrozilo umístění Danečka do dětského domova. Soud i sociální úřady rozhodnutí „klokánčí tety“ i přání Danečka podpořily. Od srpna žije v pěstounské péči a má se moc dobře. Nastoupil do první třídy, kde má výborné výsledky. Teta i pracovníci Klokánku jsou na něho pyšní. Jeho život nezačal dobře, ale od této doby je ale jen hezčí a hezčí. Držme mu palce, ať je to tak i dál…
Janička
Do klokánku byla loni přijata pětiletá Janička s diagnózou lehké mentální retardace. Oba rodiče zemřeli kvůli požívání drog, jiné příbuzné neměla. Janička si získala pro svoji milou a vstřícnou povahu srdce všech dětí i tet z Klokánku. Kam přišla, tam jako by se rozzářilo sluníčko. Nadšený z ní byl i průvodce na zámku, kde Janička vyslechla přednášku o starožitnostech a potom všem na naleštěných parketách zatančila. Průvodce jí za to poděkoval, prý se mu něco tak milého za mnoho let služby nestalo. Janička prodělala celou řadu vyšetření a nakonec jí byla zjištěna alergie na lepek. Tety jí začaly péct speciální chleba a další pochutiny, striktně se dodržovala bezlepková dieta. K údivu všech se Janička začala zlepšovat nejen po zdravotní stránce, ale i mentálně. Začala recitovat básničky a byla čilejší. Postupem času nastoupila do první třídy, kde měla samé jedničky. Nakonec si pro Janičku přijela pěstounská rodina, která si ji rovněž okamžitě zamilovala. Od té doby k nám Janička jezdí s tetou a strýcem na návštěvu. Chodí už do druhé třídy, má výborný prospěch a je stále milá a hezká. Máme z ní velkou radost
Marek 
Minulý rok jsme do Klokánku na žádost otce přijali čtrnáctiletého chlapce Marka. Otec byl po těžké autonehodě a přechodně se nemohl o syna starat. Rodina trpěla i hmotnou nouzí, protože otec pobíral pouze invalidní důchod a jen za léky musel měsíčně vydat přes 1 000 Kč. Matku ani jiné příbuzné Marek již neměl. V Klokánku byl chlapec zprvu nešťastný, velmi se strachoval o otce, o kterého se doposud pečlivě staral. Nakonec jsme situaci vyřešili ke spokojenosti otce i syna. Marek jezdil za otcem na víkendy a přes týden v Klokánku navštěvoval školu a pod dozorem tety se učil vařit jednoduchá jídla a další věci potřebné pro vedení domácnosti. Po půl roce se otcův stav zlepšil natolik, že mohl Marek jít domů. V Klokánku vyrostl, zesílil a získal nové sebevědomí. Z třídního otloukánka se stal miláčkem spolužaček. Uměl totiž skvěle vařit a všechny mohl ohromit svou pizzou i domácími buchtami! Otci Marka jsme pomohli vyřídit všechny dávky a dokonce získal příspěvek i na pořízení nového topení.
Dominik, náš „Harry Potter“

V měsíci lednu 2015 nechala jedna matka svého čtyřletého syna Dominika u své kamarádky. Zpět se vrátila velmi opilá, agresivní, kamarádku fyzicky napadla. Přivolaná policie kontaktovala sociální pracovnici. Ta rodinnou situaci dobře znala, požádala o umístění Dominika do Klokánku s tím, že se jedná o dítě se syndromem CAN. Chlapec byl do Klokánku umístěn na základě žádosti OSPOD se souhlasem matky.

Dominik se v Klokánku v prvních týdnech choval velice odmítavě, agresivně, často plakal, vzpomínal na matku, neuměl komunikovat s dětmi.  Odmítal jídlo, „kakal“ do oblečení, vůbec mu to nevadilo, dokonce chtěl pít vodu, kde bylo jeho „pokálené“ oblečení namočeno. Na vše odpovídal „ne, to nesmíš“.  Působil jako „zvířátko“. Bylo zjevné, že jeho vývoj je značně zasažen prostředím, ve kterém vyrůstal. Dominik byl od počátku pobytu v zařízení v péči psychologa Klokánku, docházel na logopedii, docházel do mateřské školy.

Pečující tety a sociální pracovnice zařízení si všimly, nikoliv učitelky v mateřské škole, že Dominik se vůbec neorientuje v prostoru, nevnímá zcela běžné věci, jako by ani nebyly, jako by je ani neviděl.  Byl vyšetřen v odborné oční ambulanci, kde se lékařka při vstupním vyšetření zděsila, ihned obdržel brýle s 10 dioptriemi, jeho diagnóza zněla: závažná oční vada s viditelnosti do 2 metrů. Poté dostal další, speciální brýle, které byly kulaté a barevné, vypadal jako Harry Potter a to mu i zůstalo.

Od té doby, co začal nosit brýle, se vše změnilo k lepšímu. Faktem je, že vlastně objevil nový svět, všemu se divil, zakopával. Na svět se usmíval, byl velice učenlivý, vstřícný, rád se mazlil s dospělou osobou, rád si hrál s dětmi. Naučil se chodit na záchod. Dovedl se i vztekat a být zlý hlavně v situacích, kdy nevěděl, co bude dál.

Matka za synem přijela pouze jedenkrát, několikrát mu opilá telefonovala. Dominik s ní odmítal komunikovat.

Sociální pracovnice OSPOD podala návrh k soudu na svěření Dominika do Klokánku a zároveň jsme prostřednictvím Krajského úřadu hledali pro něj náhradní rodinu, což se podařilo.

Tento šťastný konec přišel po roce pobytu, Je zřejmé, že za kratší dobu by se nic nevyřešilo. Pro nás je podstatné a zároveň odměnou to, že jsme mohli Dominikovi poskytnout náhradní domov, který mu dal pocit jistoty a bezpečí, odcházel do nové rodiny moc spokojený a šťastný.

Zpráva o činnosti za rok 2015 
  • Ke dni 31. 12. 2015 měl Fond ohrožených dětí 7 651 členů.
  • V roce 2015 již FOD nemohl vyhledávat náhradní rodinu pro děti určené do náhradní rodinné péče, protože v srpnu 2014 nám MHMP a MPSV, které zamítlo naše odvolání, tuto činnost zakázalo; FOD znovu požádá o toto rozšíření pověření k výkonu sociálně právní ochrany dětí v roce 2016.
  • Naše pobočky řešily v roce 2015 celkem 2 274 případů, které se týkaly 4 071 dětí, z toho nových bylo v roce 2015  1 094 případů a ty se týkaly 1 944 dětí; celkem 131 dětí bylo za přispění poboček FOD umístěno do Klokánků; díky práci poboček FOD bylo 396 dětí uchráněno před odebráním z rodiny.
  • V našich pěti azylových domech s celkovou kapacitou 126 míst našlo v r. 2015 útočiště 106 rodin s celkem 193 dětmi, z toho nově ubytovaných 73 rodin se 130 dětmi, přičemž 50 rodin bylo odmítnuto pro nedostatek kapacity.
  • V roce 2015 jsme v Klokánkách poskytli přechodnou rodinnou péči celkem 
    1 048 dětem, z toho nově přijato bylo 555 dětí, z nichž 131 bylo mladších tří let,
    z toho 6 novorozenců. V průběhu roku odešlo 761 dětí (domů se vrátilo 42 % dětí, do péče druhého rodiče přešla 3 %, do azylového domu s rodičem jich odešlo 7 %, do péče k příbuzným přešlo 7 %, do náhradní rodinné péče přešlo 13 %, po dosažení zletilosti odešla 2 % dětí a do ústavní výchovy bylo přemístěno 25 % dětí). Průměrná doba pobytu byla šest měsíců, přičemž 25 % dětí odešlo do měsíce17 % do tří měsíců a 14 % do půl roku. Celkem tedy do tří měsíců odešla více jak polovina dětí (56 %) a do jednoho roku tři čtvrtiny (74 %). Pro nedostatek kapacity jsme byli nuceni odmítnout příjem 347 dětí. Na vlastní žádost bylo přijato 20 dětí.
  • V prosinci 2014 byla zamítnuta naše žádost o výjimku z nejvýše povolené kapacity zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc pro rok 2015, takže od počátku tohoto roku bylo v jednotlivých zařízeních Klokánek nejvýše 28 dětí, pouze Klokánek Hostivice měl do 30. 6. 2015 výjimku na 38 dětí.
  • V srpnu 2015 jsme uspořádali letní dětský tábor, kterého se účastnilo celkem 70 dětí, převážně ze Sdružení pěstounských rodin Ústeckého kraje, které bylo objednavatelem táborového pobytu. Jednalo se o poslední letní dětský tábor, završující jednadvacetiletou historii prázdninových aktivit pro děti a náhradní rodiny s dětmi.
  • Do roku 2015 vstoupil Fond ohrožených dětí s níže uvedenou činností:
    • 21 poboček FOD poskytujících ambulantní i terénní sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi a věnující se sociálně právní ochraně dětí
      a jedno Centrum rodinného poradenství; z toho u dvou poboček působilo Mediační centrum FOD, u tří poboček působilo Asistenční, mediační
      a terapeutické centrum FOD
       – celkem 27 pracovišť,
    • 5 azylových domů pro rodiny s dětmi,
    • bylo v provozu 24 zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek (včetně dvou detašovaných pracovišť formou samostatných bytů)
      a dále šest rodinných Klokánků,
    • dále FOD provozoval Projektové pracoviště a Školicí a terapeutické středisko FOD. (buď doplnit místo, nebo malá písmenka)

Ekonomické problémy a vývoj situace ve Fondu ohrožených dětí během roku 2015
Na přelomu roku 2014 a 2015 začaly kulminovat problémy týkající se bezdlužnosti Fondu ohrožených dětí. Probíhala vleklá jednání o zrušení a žádostech o obnovení splátkového kalendáře na závazky vůči Pražské správě sociálního zabezpečení. FOD byly sice přiznány dotace na sociální služby v celkové výši 31,5 milionů Kč, avšak jejich vyplácení bylo postupně vázáno na doložení dokladů o bezdlužnosti FOD, což nemohl v požadovaném časovém limitu splnit. Požadované bezdlužnosti FOD dosáhl k 31. srpnu 2015. Vyplacení některých dotací bylo zcela zastaveno, nebo se uskutečnila jen první splátka dotace. Celkem na těchto dotacích nebylo vyplaceno 12,4 milionů Kč. Ve vyplácení mezd zaměstnancům byl skluz až tři měsíce, nebyly pravidelně hrazeny odvody a začala být vykonávána exekuce dlužných plateb na některých bankovních účtech FOD, nebyly zdroje na úhradu vypočtených daní ze závislé činnosti za předcházející rok, FOD se dále propadal do dluhů mimo jiné i v důsledku nepřiznávání státního příspěvku ani na děti, o které jsme pečovali, jeho krácení pro nepřítomnost dětí a opožděného vyplácení.

Dne 13. června 2015 na členském shromáždění odstoupilo vedení FOD v čele s JUDr. Marií Vodičkovou. Po schválení nových stanov FOD, které řešily nové volby a vznik pobočných spolků, byli zvoleni členové nového předsednictva - kolektivního statutárního orgánu Fondu ohrožených dětí a byly schváleny nové směry na příští období, jež měly napomoci vyvést FOD ze současné krize.

Nové vedení FOD hned od počátku využilo velkorysé nabídky Advokátní kanceláře Kestlová, Rotterová & Mádr na bezplatné právní zastoupení ve všech důležitých otázkách. Za tuto odbornou pomoc a velmi častou konzultační a metodickou podporu děkujeme.

Obdobně využilo nabídku bezplatné odborné pomoci od společnosti DELOITTE na nezávislé posouzení hospodaření, které velmi pomohlo vedení FOD při orientaci jak dál postupovat, při argumentaci při odborných jednáních ve věci posuzování závazků FOD
a výhledu na řešení ekonomické situace FOD. 

Při naplňování schválených směrů v období po členském shromáždění se některé zamýšlené postupy ukázaly jako nerealizovatelné (např. využití prostor v zařízení Klokánek pro vznik péče typu „dětský domov“, dále přeměna poboček a azylových domů na pobočné spolky FOD byla jednoznačně odmítnuta při jednáních na krajských úřadech, které by pobočné spolky neakceptovaly jako pokračovatele poskytování služeb pro účely poskytnutí dotací). Naopak některé další, v červnu 2015 neplánované kroky, se ukázaly jako nezbytné, a tak k nim předsednictvo jako statutární orgán FOD, podle potřeby i po konzultaci s poradním orgánem – Kontrolní komisí FOD, přistoupilo. 

Konkrétně se jednalo o ukončení provozu pracovišť FOD, na jejichž náklady nebyly získány dotace a ani jiné dlouhodobě perspektivní zdroje financování, dále byl ukončen provoz tam, kde odešel kvalifikovaný personál, služba nebyla podpořena při jednání na příslušném krajském úřadu, náklady na danou službu byly vysoké a zároveň zde byly výhrady ke kvalitě odváděné práce. Pro řešení ekonomické situace FOD a získání prostředků pro úhradu závazků z minulého období bylo nutno přistoupit k prodeji některých objektů, ve kterých byla služba poskytována a byla zahájena jednání s nově vznikajícími spolky – např. zaměstnanců dané služby – o převzetí poskytované služby od roku 2016.

V průběhu měsíců červenec – srpen 2015 se podařilo intenzivním jednáním zajistit uzavření nezbytných splátkových kalendářů a díky bezúročné překlenovací půjčce uhradit dlužné daně za rok 2014 a byly získány potřebné doklady o bezdlužnosti FOD. Zástupci předsednictva intenzivně jednali na jednotlivých krajských úřadech a Magistrátu hl. m. Prahy s cílem získat stanoviska o potřebě sociálních služeb a sociálně právní ochrany dětí poskytovaných jednotlivými pracovišti FOD a v duchu získané podpory a vývoje uvnitř FOD zajistit jejich poskytování.

Jako závěr z uskutečněné kontroly Magistrátu hl. m. Prahy vyplynulo, že v červenci 2015 vydal MHMP rozhodnutí ve věci zrušení registrace FOD jako poskytovatele sociálních služeb z důvodu nedodržení ustanovení zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách – zachování bezdlužnosti po celou dobu poskytování sociálních služeb. Předsednictvo se v této věci odvolalo k MPSV, které původní rozhodnutí vrátilo k přepracování. V nové podobě bylo toto rozhodnutí jako druhé v dané věci vydáno 12. 11. 2015, předsednictvo se opět odvolalo a dne 17. 2. 2016 bylo doručeno konečné rozhodnutí MPSV, které původní rozhodnutí potvrdilo. Registrace všech sociálních služeb FOD končí k tomuto datu, resp. do max. 60 dnů od nabytí právní moci, tj. do 17. dubna 2016.

U vědomí všech těchto skutečností a znalosti o neposkytnutí dotací na služby v roce 2015 předsednictvo postupně v dohodě s našimi pracovišti a krajskými úřady konalo již v průběhu roku 2015 ve věci ukončení poskytování sociálních služeb, a to následovně:


Projekt pobočky FOD a azylové domy FOD:

  • poskytování dané sociální služby bylo plánovaně nebo při odchodu kvalifikovaných pracovníků ukončeno u 11 pracovišť poboček, v roce 2016 bude ukončena činnost dalších pěti pracovišť,
  • poskytování dané služby – nebo její části  - bylo v případě 10 pracovišť předáno jinému poskytovateli, jedna služba přejde v roce 2016,
  • azylové domy – tři pokračují pod jiným poskytovatelem, jeden ukončí provoz bez náhrady a u posledního probíhají jednání o pokračování pod jiným poskytovatelem.


Projekt Klokánek:

  • i zde docházelo v průběhu roku 2015 ke změnám, postupně ukončily provoz čtyři rodinné Klokánky, v roce 2016 byl ukončen provoz dalšího rodinného Klokánku
    a v posledním probíhají soudní jednání o umístění dětí do náhradní péče
    k zaměstnancům Klokánku.


Klokánky se střídáním péče tet po týdnu včetně detašovaných pracovišť:

  • v průběhu roku 2015 byl postupně ukončen provoz čtyř Klokánků,
  • z důvodu prodeje objektů byl ukončen provoz tří Klokánků,
    - v roce 2016 měl Fond ohrožených dětí 17 Klokánků s celkovou kapacitou 346 míst - nyní je obsazeno cca 260 míst.


Probíhala intenzivní jednání týkající se prosazení novely zákona o sociálně právní ochraně dětí, která by upravila financování zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, kam patří Klokánky. K jednání byly přizvány i další ZDVOPy, které spolupráci velmi uvítaly.  


PŘEHLED VÝVOJE JEDNOTLIVÝCH PRACOVIŠŤ FOD

Prodej objektů ve vlastnictví FOD v roce 2015 – důvody, které k němu vedly:

Dubí, Ruská ulice: Klokánek se dvěma byty. Umístěné děti byly v součinnosti se soudy a OSPOD přemístěny do Klokánku Teplice či zpět do rodin, objekt se podařilo prodat za vyšší částku, než kolik byl pořízen. Získané prostředky byly využity na splacení půjčky poskytnuté na úhradu závazků u Finančního úřadu za rok 2014.


Kroměříž, Havlíčkova ulice
: Klokánek se sedmi byty. Probíhala intenzivní jednání o prodeji s cílem uhradit dlužnou částku 10 000 000 panu Kolářovi, který ji poskytl FOD jako půjčku v roce 2011 za pevnou odměnu 199 000 čtvrtletně a splacení bylo každoročně odkládáno. Za půjčku bylo ručeno budovami obou Klokánků v Kroměříži. Konečný termín vrácení půjčky nebo propadnutí zástav byl stanoven na 31. 12. 2015. Podařilo se uskutečnit prodej objektu Havlíčkova a převedení zbývající části závazku – 2 mil. Kč – na splatnost do 30. června 2016.


Praha 9 – Kbely:
Klokánek se třemi byty. Při vyhodnocení prodejnosti budov ve vlastnictví FOD s cílem získat v reálném čase dostatečnou finanční hotovost pro úhradu jistiny dluhu na Pražské správě sociálního zabezpečení padla volba na tento objekt. Jeho prodejní cena byla stanovena na 10 milionů Kč, z nichž by až 7,8 mil. Kč bylo po domluvě s ČSOB (měla objekt v zástavě na kontokorent) k dispozici pro FOD. Bylo jednáno se dvěma kupci, které navrhla JUDr. Marie Vodičková s cílem uskutečnit prodej tak, aby byl možný zpětný pronájem pro provoz ZDVOP. Z nich jeden neprojevil o jednání v daném čase zájem, druhý neměl finanční prostředky k dispozici. Prodej se uskutečnil ve prospěch dalšího kupce, který provedl úschovu 10 mil. Kč v ČSOB, oproti které byl prohlouben kontokorent FOD o 7 mil. Kč a dne 15. 9. 2015 byla uhrazena nezbytná první velká splátka ve splátkovém kalendáři PSSZ ve výši 5 000 000 Kč. JUDr. Marie Vodičková však podala žalobu ohledně tohoto prodeje, po původním souhlasu se následně v měsíci říjnu 2015 odmítla z objektu vystěhovat, ačkoliv jí bylo opakovaně nabídnuto adekvátní bydlení v jiném objektu. Podáním plomby na Katastru nemovitostí na prodej tohoto objektu znemožnila jeho dokončení. Kupec od svého rozhodnutí ustoupil a kupní smlouva byla zrušena, objekt se vrátil plně do vlastnictví FOD a je dále zastaven u ČSOB, ve které FOD musí řešit aktuální závazek ve výši 13,5 mil. Kč. JUDr. Marie Vodičková nadále v objektu bydlí jako jediný uživatel, průběžně sděluje záměr koupě objektu některým z nových zájemců nebo také záměr objekt získat pro nově vzniklý spolek Sdružení na ochranu ohrožených dětí, který byl zapsán do spolkového rejstříku dne 17. 12. 2015 a jehož je předsedkyní. V roce 2016 proběhlo jednání s dalším kupcem, ochotným objekt pronajmout novému spolku, ale tento nakonec od koupě ustoupil. Jakmile se z objektu JUDr. Marie Vodičková odstěhuje, bude provoz Klokánku Kbely obnoven. Kapacita pražských zařízení Klokánek je nedostačující a na základě získání dotace od MPSV není nyní nutné tento objekt prodávat. Rádi bychom jej opět připravili k provozu. V současné době JUDr. Marii Vodičkové běží výpovědní lhůta, dle které by měla objekt vyklidit kdo konce června 2016.


Prostějov
: V darovaném objektu se uskutečnily rekonstrukční práce a dostavba druhé části objektu s cílem vytvořit zde podmínky pro vznik zařízení Klokánek se čtyřmi až pěti byty. Rekonstrukční a stavební práce byly v létě 2015 zastaveny a začala intenzivní jednání co s objektem, z jakých prostředků uhradit dosavadní náklady stavby ve výši 9 mil. Kč realizované z prostředků investora. Proběhlo několik intenzivních jednání s investorem i městem Prostějov. Dohodli jsme se, že město zruší předkupní právo a tím se otvírá možnost nalézt jiného kupce. V současnosti je jednáno s kupcem tak, aby byl objekt prodán za cenu, která uhradí všechny požadované platby investora. Charakter plánovaného užití objektu (mateřská školka) otevírá prostor i pro další jednání s městem Prostějov ve věci smluvní pokuty za to, že v objektu nebude provozován plánovaný Klokánek.


Jindřichův Hradec
:  Jedná se o objekt Klokánku, který není ve vlastnictví FOD, ale FOD investoval 12,947 mil. Kč do jeho rekonstrukce. Ke dni 30. 6. 2015 zde byl provoz zařízení Klokánek po vyřešení situace dětí a odchodu kvalifikovaného personálu ukončen.  Protože ze strany krajského úřadu nebyl o provoz tohoto zařízení zájem, začala jednání s majitelem objektu se závěrem, že během roku 2016 se uskuteční prodej objektu. Po uhrazení nákladů, které s jeho pořízením a úhradou hypotéky měl,  připadnou zbývající získané prostředky FOD, ačkoliv toto nebylo v uzavřené smlouvě o pronájmu takto ošetřeno. Tímto by byla zajištěna návratnost alespoň části prostředků do objektu investovaných ze strany FOD v roce 2011 na rekonstrukci a dále na nábytek pořízený na leasing ve výši 475 tis. Kč, který se musí ještě ve výši cca 1/3 uhradit.


Košťany:
Vzhledem ke zrušení registrace sociálních služeb poskytovaných FOD
a nemožnosti využít objekt k jakýmkoliv jiným aktivitám FOD, uskutečnil se prodej objektu AD Košťany za cenu v místě obvyklou, která byla odsouhlasena ČSOB, jež má objekt v zástavě a získané prostředky budou využity ke snížení výše kontokorentu FOD v ČSOB.


Jeníčkova Lhota
: Vzhledem ke zrušení registrace sociálních služeb poskytovaných FOD a po neúspěšném jednání, kdy jediný zájemce o převzetí této služby spolu se zakoupením objektu od svého záměru ustoupil, probíhají jednání se zájemcem o koupi za cenu v místě obvyklou, kterou odsouhlasila ČSOB, jež má objekt v zástavě a získané prostředky budou využity ke snížení výše kontokorentu FOD v ČSOB.


Další informace o objektech ve vlastnictví FOD

Hostivice – Klokánek, budova je zatížena hypotékou a zástavou u ČMSS;

Janovice – Klokánek, část objektu není vzhledem ke kapacitě zařízení využívána, dosavadní snaha o prodej nevyužívaného bytu je neúspěšná, jiné formy využití zatím nerealizovány, budova je zatížena zástavou u ČMSS;

Dlouhá Loučka – Klokánek, budova je zatížena zástavou u ČMSS;

Kroměříž – Kollárova – Klokánek, budova je zatížena zástavou u ČMSS a vůči panu Kolářovi v hodnotě doplacení půjčky;

Ústí nad Labem – Klokánek, v kupní smlouvě je stanoveno, že objekt nesmí být využit k žádné zástavě, je zde předkupní právo města;

rodinný dům Slavkov u Brna – v současné době je zde pěstounská rodina, která má nájemní smlouvu do roku 2017, kdy se uskuteční prodej nájemcům podle předkupního práva. V roce 2016 probíhá prodej nevyužívané části zahrady.


Další informace o objektech v pronájmu nebo výpůjčce

AD Plzeň -  projednáno ukončení výpůjčky objektu a její převedení na MÁTA pro rodinu, z.s., který se stane nástupcem FOD v poskytování služby azylového bydlení.

Klokánek – v dále uvedených objektech v pronájmu jsou provozována zařízení Klokánek: Brno, Dolní Benešov, Chomutov, Litoměřice, Olomouc, Pardubice, Praha 8 – Chabařovická, Praha 4 – Láskova, Praha 10 – Štěrboholy, Teplice, Žatec - byty na adrese Tolstého a Studentská, byt Střížkovská Praha 8 – využívaný k ubytování soc. potřebné rodiny, kanceláře na adrese Praha 1, Na Poříčí 6 – prostory využívané ústředím FOD.

Změny v provozu jednotlivých středisek – ukončení provozu poboček, AD a některých Klokánků, se odrážejí i v rozsahu a změnách ve vozovém parku FOD, kdy předsednictvo FOD v součinnosti s ostatními partnery – převážně spol. AB HELP, s.r.o., řeší co nejefektivnější využití stávajícího vozového parku.


Podání žaloby na FOD

Dne 9. září 2015 podala členka FOD paní JUDr. Pavlína Vondráčková v zastoupení advokátní kanceláří žalobu o určení neplatnosti odstoupení paní JUDr. Marie Vodičkové z funkce předsedkyně FOD a o vyslovení neplatnosti rozhodnutí přijatých na XXIII. členském shromáždění FOD konaném dne 13. 6. 2015; proběhlo setkání v této věci, uskutečnilo se podání vyžádaných materiálů a vyjádření podle Usnesení soudu, jednání prozatím nebylo nařízeno.

NEJVĚTŠÍ FINANČNÍ DARY PŘIJATÉ od 1. října 2015 do 30. dubna 2016: 

NADAČNÍ FOND Prezidenta republiky Ing. Miloše Zemana (2 500 000 Kč), MARY KAY CZECH REPUBLIC (399 466,90 Kč), LETIŠTĚ PRAHA a.s. – dar DOBRÉ SOUSEDSTVÍ (313 000 Kč), pan Jan TŮMA (300 000 Kč), Martin a Danka KÚŠIKOVI (240 000 Kč), PRAŽSKÁ ENERGETIKA a.s. (200 000 Kč), PRICEWATERHOUSECOOPER CZ a zaměstnanci (181 000 Kč), LEGO PRODUCTION s.r.o. (175 000 Kč), SLEVOMAT CZ s.r.o. – příspěvky veřejnosti (163 400 Kč), INVELT s.r.o. (150 000 Kč), C&A MÓDA s.r.o. (113 428 Kč), CS DEVELOPMENT s.r.o. (100 000 Kč), CHERMON z.s. (100 000 Kč), LIGHTHOUSE SERVICES s.r.o. (100 000 Kč), pan Ing. Dušan PALCR (100 000 Kč), SUDOP GROUP a.s. (100 000 Kč), ROTARY KLUB Klatovy (80 000 Kč), VYKRUT zahradní služby a.s (80 000 Kč), MELITRADE a.s. (78 160 Kč), MORAVA GOLF TOUR - Petr SOBOTKA (77 000 Kč), 2 JCP a.s. (75 000 Kč), POTEX s.r.o. (74 000 Kč), DRFG a.s. (70 000 Kč), MÍČA & HARAŠTA s.r.o. (70 000 Kč), SELS s.r.o. (70 000 Kč), SKF CZ a.s. (70 000 Kč), PROACT CZECH REPUBLIC s.r.o. (66 800 Kč), MAXPROGRESS s.r.o. (60 000 Kč), pan Zbyněk VOTOČEK (60 000 Kč).

Dary ve výši 50 000 Kč věnovali:
I3 CZ s.r.o., paní Vilemína BROŽKOVÁ, pan Jaroslav FOJTÍK, pan Jaroslav MATŮŠŮ, NOKIAN TYRES s.r.o., SICO s.r.o., SPRÁVA MAJETKOVÉHO PORTFOLIA PRAHA 3 a.s., T. F. STEEL s.r.o. a WITTMANN BATTENFELD CZ s.r.o., M. O. L. COMPANY s.r.o. (45 000 Kč), pan Ing. Josef PÁTEK (42 000 Kč), pan Zdeněk PROKOP (42 000 Kč), pan Martin HANÁK (40 000 Kč), KOMFORT a.s. (40 000 Kč), PROFIT s.r.o. (40 000 Kč), paní Věra VLACHOVÁ (40 000 Kč), Česká společnost AIDS POMOC, z.s. (39 660 Kč), BOLLHOFF s.r.o. (35 000 Kč), paní Ivana HORÁKOVÁ (35 000 Kč), paní Mária HORŇÁKOVÁ (35 000 Kč), ODYSSEY PERFORMANCE ENHANCEMENT NETWORK s.r.o. (33 484 Kč), paní HONSOVÁ a kolektiv (33 000 Kč), DATA COLLECT s.r.o. (32 000 Kč), pan RNDr. Jan VOLHEJN (31 416 Kč).

Dary ve výši 30 000 Kč věnovali:
pan Adolf BORN, CZ INVEST s.r.o., I4WIFI a.s., J.B.H. AUDIT s.r.o., pan David KNOP - KOSTKA, pan Mgr. Jan KUBICA, paní Miroslava MADRYOVÁ, pan Ing. Oldřich MICHERA, paní Marta MILOTOVÁ, PAKRA ZF – SERVIS s.r.o., pan Michal PETŘÍČEK, POLICIE ČR Praha 3, pan Zbyněk RAIDA, VERSINO CZ s.r.o. a YATE s.r.o., KARNED TOOLS s.r.o. (28 750 Kč), pan Jiří LIVORA (26 475 Kč), BBA-MONOLIT s.r.o. (26 000 Kč), STORGE s.r.o. (25 800 Kč), BRNĚNSKÁ TOVÁRNA PLSTÍ s.r.o. (25 000 Kč), FORNAXA-TĚSNĚNÍ s.r.o. (25 000 Kč), pan MUDr. Ondřej SOBOTKA – RIDET s.r.o. (25 000 Kč), pan Pavel VANĚK  (25 000 Kč), YANGAME GROUP a.s. (24 500 Kč), PFIZER s.r.o. (23 220 Kč), pan J. PŘICHYSTAL (21 866 Kč), MILUJU PRAHU s.r.o. (21 560 Kč), pan Petr MAREK (21 000 Kč), Úřad městské části Praha 8 – TŘÍKRÁLOVÁ SBÍRKA (20 712 Kč).

Dary ve výši 20 000 Kč věnovali:
ABEL-COMPUTER s.r.o., AgE – reklamní agentura s.r.o., pan Vlastimil AUGUSTA, BESTA – BERNÝ s.r.o., BOMTON STUDIA a.s., paní Dagmar CERMÍNOVÁ, CLIMFIL BRNO s.r.o., DEVOS TRADE CZ s.r.o., EAST PORT PRAHA a.s., ECENVICONSULT s.r.o., EFKO – KARTON s.r.o., ESD OSVĚTIMANY s.r.o., FK BÍLINA, pan Petr GRUFIK, HÁJEK A BOUŠOVÁ s.r.o., pan Jindřich CHYTRÁČEK, INTAX s.r.o., INVELT-ELEKTRO s.r.o., pan Stanislav KALA, paní Ing. Jana KEJVALOVÁ, KOVODRUŽSTVO v.d., pan Josef MAŠEK, pan Vilém MATYAS,  paní Dagmar MICHALCOVÁ, MÚZO Praha s.r.o., pan Dušan OCKA, OFFICE DEPOT s.r.o., OKSYSTEM a.s., PARKER HANNIFIN INDUSTRIAL s.r.o., paní Jana PÍŠKOVÁ, PORTÁL s.r.o., PRO. MED. CS PRAHA a.s., pan Jaroslav PŘICHYSTAL, paní Bohuslava RAIDOVÁ, nakl. SAGIT s.r.o., pan Václav SEFRNA, SELECTA PACOV a.s., pan Jiří SUCHÁNEK – dražba foto z kalendáře, paní Anna SVOBODOVÁ, paní Tatjana ŠRÁMKOVÁ, TECHNODAT CAE-SYSTÉMY s.r.o., UNIPETROL RPA s.r.o., paní Eva WAWRIK a ZÁMEK ZÁBŘEH s.r.o., paní Hana TROUSILOVÁ (19 164 Kč), WISTRON INFOCOMM s.r.o. (17 000 Kč), KOLÁŘ – „MOTORKÁŘI“ (16 000 Kč), DOBRÉ MÍSTO PRO ŽIVOT, z.s. (15 789 Kč), SDRUŽENÍ OBČANŮ POLANKY (15 353 Kč).

Dary ve výši 15 000 Kč věnovali:
ARTIN s.r.o., pan Štěpán BEČVÁŘ, pan Zbyněk FALT, pan Miroslav HRUBÝ, CHLÁDEK & TINTĚRA a.s., paní Milena CHLUMSKÁ, paní Alice JANEBOVÁ, pan Tomáš KORANDA, pan MUDr. Martin KUBÍČEK, pan Petr KŮRKA, LANOS s.r.o., MAKO COLOR s.r.o., pan Oliver MOKŘIŠ, paní Mgr. Gabriela NEJEDLÍKOVÁ, S-A-S s.r.o., paní Jeanette SLEZINGEROVÁ, SUDOP PRAHA a.s., ŠIMÁČEK STAVBY s.r.o., pan Ing. Luboš TOMÁŠEK, TRIO-D s.r.o., pan Mgr. Lukáš VALIGURA – notář v Praze, pan Miloš VAVRO a ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o., pan Martin PETRÁŠ (14 400 Kč), paní Gabriela BENEŠOVÁ – BERTAMA s.r.o. (14 000 Kč), Tomáš Výtisk – KURÝRNÍ SLUŽBA OSTRAVA (13 000 Kč), ČESKÝ ROZHLAS (12 960 Kč), pan Pavel TŮMA – RITA (12 602 Kč), paní Ivanka KOŠÍNOVÁ (12 500 Kč).

Dary ve výši 12 000 Kč věnovali:
pan Jiří BERAN, pan Ing. Jiří BŘEZINA, pan Petr BURIAN, pan Ing. Radek COUFAL, DS SOFT OLOMOUC s.r.o., GYNLED s.r.o. – MUDr. Martina LEDVINKOVÁ, paní Ing. Alena MAJKOWSKÁ, pan Jaroslav NAVRÁTIL, pan Tomáš NOVÁK, paní JUDr. Hana SLABÁ, paní Helena ŠUBRTOVÁ, pan Stanislav TOŠNER a ZŠ ŠUMVALD – okr. Olomouc, AUTO ČECHÁK s.r.o. (11 987 Kč), pan ZAVŘEL (11 873 Kč), SELECTA PACOV a.s. (11 111 Kč), ČÍRTEK-HRAST CS s.r.o. (11 000 Kč), pan Karel KOLÁŘ (11 000 Kč), MINETRA s.r.o. (11 000 Kč), DIXONS RETTAL SSC – Centrum sdílených služeb (10 872 Kč), pan Zdeněk HOCHMAN (10 777 Kč), PORG – gymnázium a základní škola ops (10 494 Kč), zaměstnanci hypermarketu GLOBUS ZLIČÍN (10 022 Kč).

Dary ve výši 10 000 věnovali:
ACCOUNTAX CZECH s.r.o., ADVOKÁTNÍ SPOLEČNOST Pánek, Beránek, Melichar v.o.s., AGRIMA ŽATEC s.r.o., AND s.r.o., pan Vladimír ANDRLÍK, ARMADA FILMS s.r.o., AV AUTO s.r.o., AVAM PLUS s.r.o., AVEO ENGINEERING GROUP s.r.o., B+D s.r.o., paní Olga BACÍKOVÁ, pan PharmDr. Radim BAKEŠ, BAKR CZ a.s., BARTOLOTTI & ŠMÍDOVÁ, pan Alexander BOROVKOY, pan Ing. Jiří BRABENEC, pan Pavel CETKOVSKÝ, CINEX s.r.o., pan Marian CZYZ, paní Ing. Nataša ČEGANOVÁ, D. I. T. s.r.o., DAGROS MORAVA s.r.o., DEOS CZ s.r.o., pan Ing. Michal DOLEŽAL, paní Jiřina DOUBRAVOVÁ, Tereza a Vladimír DUBŠÍKOVI, ERGIS & GROUP s.r.o., EVISA a.s., pan Jiří FANTA, FUTURES CONTPRODUCT s.r.o., GENERI BIOTECH s.r.o., CHIRURGIE A TRAUMATOLOGIE s.r.o., GREEN ENERGO s.r.o., paní MUDr. Helena GREGOROVÁ, GYNEKOLOGICKÉ CENTRUM ŠÁRKA s.r.o., pan HIEU NGUYEN, pan Ing. Jiří HLAVÁČ, paní MUDr. Helena HRDINOVÁ, pan Vojtěch HROMÍR, pan MUDr. Luděk HROUDA, pan Ing. Petr HRUBEŠ, paní Margarita HRUŠKOVÁ, CHEMPEX – HTE a.s., pan Filip CHODOUNSKÝ, CHODOVAR s.r.o., INISOFT s.r.o., JANDA – DENTAL a.s., JANOŠEK TRANS s.r.o., K & V ELEKTRO a.s., pan Dalibor KAVAN, KIMBERLY-CLARK s.r.o., pan Jiří KOPŘIVA, pan Jiří KOTACA, KOVOTEX s.r.o., KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE hl.m. Prahy, pan Miroslav KREJCÁREK, pan Pavel KRŮTA, pan MUDr. Vít KUBA, KV ŘEZÁČ s.r.o., paní Věnceslava KYJOVSKÁ, pan Bernard LAINKA, pan Jindřich LÁSKA, pan Josef LECNIAN, paní Doc. RNDr. Bohumila LENCOVÁ, pan Ing. Václav LORENC, LULUDIS SOFOKLIS, paní Ing. Božena MACKOVÁ, pan Ing. Vladimír MACHÁČEK, pan Ing. Michal MALINA, MAPES s.r.o., paní Monika MARTINCOVÁ, MASS CZ s.r.o., MERTL AKUSTIKA s.r.o., paní Ing. Svatava MOHYLOVÁ, pan Jaroslav MOUČKA, pan Ing. Miroslav MRÁZEK, pan Petr NOVOTNÝ, OKSYSTEM a.s., OLDTIMER FUNDUS ŠEBEK v.o.s., ONDEO SERVICES CZ s.r.o., OPTIMA CONSULTING s.r.o., ORLÍK nad Vltavou s.r.o., pracovníci OS TEPLICE, PACIFIC DIRECT s.r.o., pan Bedřich PAPEŽ, pan Václav PÁTEK, PETR OTÁHAL a.s., paní Marcela PETŘÍKOVÁ, pan Miroslav PITÁK, paní J. PLESKOTOVÁ, pan Ing. Josef PODZIMEK, pan Ing. Ladislav PREISLER, PRVNÍ PLZEŇSKÁ GALVANOVNA s.r.o., REAL FLAT s.r.o., pan Břetislav REGNER, REVA CZECH s.r.o., pan MUDr. Miroslav ROČEK, SBA - EXPERT a.s., SCHENCK PRODESS s.r.o., paní Eliška SCHWARZEROVÁ, pan Ing. Jiří SMÉKAL, paní Olena STASIV, STRATUS LYNX s.r.o., SVATEBNÍ SALON DELTA s.r.o., pan Ladislav ŠUMBERA, TELEASIST a.s., TELKONT s.r.o., pan Ing. Zdeněk THOROVSKÝ, TRANGO s.r.o., pan Jaroslav UHER, UHS JAKOS a.s., ÚSTAV INFORMATIKY AV ČR v.v.i. knihovna, paní Milada VOBORNÍKOVÁ, pan Jan VAŇKÁT - Sadové a parkové úpravy, VÁCLAV ANDRLE s.r.o., pan Petr VESELÝ, VODNÍ ZDROJE LOVOSICE a.s., WEB4SOFT INTERNET s.r.o., pan Jan ZACHOVAL, ZÁMEČNICTVÍ BERAN s.r.o, a paní Markéta ZEITHAMLOVÁ. Děkujeme.

NADAČNÍ DARY PŘIJATÉ od 1. října 2015 do 30. dubna 2016: 

Nadace NAŠE DÍTĚ (700 000 Kč), Nadace RSJ (104 942 Kč), Nadace SYNOT (31 900 Kč), Nadační fond PRO DĚTSKÝ SMÍCH (10 000 Kč). Děkujeme.

DOTACE MINISTERSTEV, KRAJŮ, MĚST, OBCÍ A ORGANIZACÍ:

MPSV – mimořádná dotace na řešení krizové situace FOD (20 000 000 Kč), Krajský úřad MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE (222 333 Kč), Město KROMĚŘÍŽ (250 000 Kč), MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 8 (75 000 Kč), Město ČESKÁ TŘEBOVÁ (52 500 Kč), Město KLATOVY (50 000 Kč), Město JANOVICE nad Úhlavou (40 000 Kč), Město SUŠICE (40 000 Kč), Statutární město TEPLICE (40 000 Kč), Statutární město OPAVA (39 000 Kč), Statutární město PARDUBICE (37 300 Kč), Obec MODRAVA (15 000 Kč), Město ČÁSLAV (10 000 Kč), Město HOSTIVICE (10 000 Kč), Město KDYNĚ (10 000 Kč), Obec ŠUMVALD (10 000 Kč) a Obec VILÉMOVICE (10 000 Kč). Děkujeme.

NEJVĚTŠÍ VĚCNÉ DARY od 1. října 2015 do 30. dubna 2016: 
DELOITTE ADVISORY s.r.o. (677 500 Kč – poradenské služby v oblasti finanční restrukturalizace), ELEKTROWIN , a.s. – projekt Jsem zpět (500 000 Kč – elektrické spotřebiče včetně servisu) EFES s.r.o. (365 882 Kč – ovoce, zelenina, zboží pro Klokánky), NEW YORKER CZ s.r.o. (307 713 Kč – textilní zboží), RADIO UNITED SERVICES s.r.o. (276 669 Kč – odvysílání reklamních spotů), pan Mgr. Michael JOHN, MBA (200 000 Kč – služby), paní PhDr. Dagmar CRUZOVÁ (187 000 Kč – ložní povlečení, oblečení, obuv, výtvarné potřeby), MICHAL BRANDL – DRŮBEŽÍ SEN (100 000 Kč – potravinářské výrobky), JIVA  TRADE s.r.o. (100 000 Kč – lékárenské zboží), HUSKY CZ s.r.o. (75 224 Kč – sportovní vybavení), ČESKÁ UNIE SPORTU (41 600 Kč – 20 vstupenek na plavání), CHOCEŇSKÁ MLÉKÁRNA s.r.o. (40 086 Kč – mléčné výrobky), POTRAVINOVÁ BANKA (35 698 Kč – národní potravinová sbírka 2015), MYQ s.r.o. (33 000 Kč – poukázky na obuv pro děti), DAMCO CZECH REPUBLIC s.r.o. (30 000 Kč – vybavení bytů, vánoční dárky), pan Zdeněk ALTYNSKI (25 000 Kč – zapůjčení aparatury a ozvučení akce – křest Kalendáře pro Klokánek Teplice a Ústí nad Labem), CTR ALBERTOV a.s. (20 785 Kč – lednice, vysavač, mikrovlnná trouba a další vybavení domácností Klokánek), pan Radomír SIKORA (20 162 Kč – potraviny a drogerie), LIDOVKA – U KLÁŠTERA s.r.o. – pan Pavel Mánek (20 000 Kč – dětské oblečení), FRISOR KLIER správní s.r.o. (18 440 Kč – kadeřnické služby pro Klokánek), NOKIAN TYRES s.r.o. (17 420 Kč – zimní pneumatiky), pan Antonín DROZDA (16 057 Kč – celoroční servis – deratizační a desinsekční služby), BERNDORF & BADERBAU s.r.o. (15 000 Kč – vánoční dárky pro děti), RESTPOINT s.r.o. – Prague catering (14 900 Kč – catering), BPS BICYKLE INDUSTRIAL s.r.o. (12 529 Kč – jízdní kola pro Klokánek), HENKEL ČR s.r.o. (12 449 Kč – výrobky kosmetika pro děti a dospívající), NADĚJE Plzeň (12 249 Kč – potravinová pomoc), pan Josef HRABAL (11 200 Kč – fotografické služby a fotografie), EMBA s.r.o. (10 890 Kč – pákové pořadače), RVP ELEKTROTEST s.r.o. (10 621 Kč – revize elektrospotřebičů), paní Miluše FOUSKOVÁ (10 057 Kč – dětská obuv), AMIL COMPANY a.s. (10 000 Kč – výroba, montáž, doprava žaluzií pro Klokánek), paní Zuzana BAUEROVÁ (opakovaný nákup potravin do Klokánku), paní D. DLUHOŠOVÁ (náramkové hodinky – 12 kusů) a Národní kulturní památka VYŠEHRAD (spolupořádání akce „křest kalendáře Klokánek – Hostivice 2016“). Děkujeme.
DĚDICTVÍ: 
 In memoriam děkujeme zesnulé paní Květuši Strýčkové za odkaz finanční hotovosti ve výši 134 440 Kč a obrazu, jehož prodejem FOD získal 16 575 Kč, zesnulé paní Marianě Votíkové za odkaz bytu v obci Bílá u Českého Dubu, jehož prodejem FOD získal 400 000 Kč. Děkujeme. 
KLOKÁNKOVI DO KAPSIČKY: 

Za období od 1. 10. 2015 do 30. 4. 2016 bylo pokladničkami umístěnými v předchozím roce za podpory společnosti Alliance Healthcare s.r.o. v lékárnách získáno 216 954 Kč, výtěžek z pokladniček je určen na podporu projektu Klokánek. Děkujeme mnohokrát všem dárcům, kteří do našich kasiček přispěli a lékárnám za pokračování veřejné sbírky.

Prosím odešlete dárcovskou SMS ve tvaru DMS FODKLOKANEK na telefonní číslo 87 777.
Můžete přispívat také pravidelně každý měsíc po dobu jednoho roku. Stačí odeslat dárcovskou SMS ve tvaru DMS ROK FODKLOKANEK na číslo 87 777 a každý měsíc vám bude automaticky odečtena částka 30 Kč. Více na www.darcovskasms.cz. Děkujeme!

Zpravodaj FOD – číslo 2/2016 (vyšlo v květnu 2016), vydává rada FOD se sídlem: Na Poříčí 1038/6, 110 00 Praha 1, IČ: 00499277, tel./fax: 224 236 655, krizová linka pro ženy, které tají těhotenství: 776 833 333, e-mail: fod@fod_cz, číslo účtu celonárodní sbírky: 3055103/0300 ČSOB, a. s., divize PS Praha 4, redaktorka: Hanka Kupková; periodický tisk evidován MK ČR pod sp. zn. E 15770.

 

Kde není umění, tam se nic nezmění.




Projekt KLOK.ART a KLOK.FAME vznikl s cílem finančně podpořit provoz Klokánků, které provozuje Fond ohrožených dětí.

Fond ohrožených dětí již 25 let pečuje o děti, které se ocitly v těžké životní situaci a potřebují pomoc,podporu a bezpečí! Naše tety se o ně s láskou starají a vytvářejí jim domov, který ztratily. Máme celkem 17zařízení, kde se staráme o více než 360 dětí.

Minulý rok jsme se ocitli na šikmé ploše. Změna legislativy způsobila, že jsme se dostali do velkýchfinančních problémů, které dodnes řešíme. Ale ne nadarmo se říká, že vše špatné je k něčemu dobré!Uvědomili jsme si, že je čas dospět a postavit se na vlastní nohy, přece jen už nám je 25 let ☺

Nyní procházíme zásadní změnou - měníme se v proaktivní a iniciativní neziskovou společnost! Hledámezpůsoby, jak se pevněji postavit na vlastní nohy. Důležitou hodnotou pro nás je vzájemnost – nechceme jenžádat, ale i dávat. A také pomáhat, inspirovat a obohacovat.

A proto přicházíme s projektem KLOK.ART!

KOMU PROJEKT POMÁHÁ?

• Ohrožené děti
Z projektu financujeme zařízení Klokánek.
• Mladí čeští umělci – v rámci projektu KLOK.ART
Propagujeme je a jejich dílo a dáváme jim možnost využít svůj talent k pomoci dětem, které ji potřebují.
• VIP osobnosti – v rámci projektu KLOK.FAME
Nejen mediálně známé, ale také inspirativní osobnosti různých oblastí, které mají co říct.
• Společnosti, které podporují náš projekt
Propagujeme je v rámci projektu, dáváme možnost získat si nové zákazníky, ale i uznání společnosti za to, že pomáhají (a zároveň vkládají minimum svého kapitálu nebo práce).
• Široká veřejnost/zákazníci
Koupí našeho esteticky zajímavého výrobku podpoří smysluplný projekt a navíc získají krásný a důstojný předmět.
 
 IDEA PROJEKTU
Vytvoříme kvalitní, designové a nositelné věci, které budou chtít lidí oblékat nebo používat. Například trička, ale i plátěné tašky, notesy, hrnky apod. První kampaň začala v dubnu 2016.

Budeme pracovat se dvěma koncepty:

KLOK.ART – motivy různých současných českých umělců budeme promítat do různých, výše zmíněných, předmětů.

Koncept budeme obměňovat jedenkrát za 3 měsíce.

První umělec, který s námi bude na projektu KLOK.ART spolupracovat, je věhlasný PASTA ONER.




KLOK.FAME – známé a inspirativní osobnosti si vyberou pro ně charakteristický citát nebo myšlenku a společně s našimi grafiky ji zajímavě umělecky nebo graficky zpracují. Vytvořený design pak promítneme na různé předměty, které budeme prodávat. Výtěžek z prodeje poputuje do našich Klokánků.

První osobností, se kterou budeme spolupracovat, je mladá a talentovaná ředitelka Slevomatu Marie Chytilová, která již ve svých 27 letech převzala řízení společnosti s 150 zaměstnanci. Druhou osobností bude zase vtipný a originální režisér, moderátor a herec Jakub Kohák.

Koncept budeme obohacovat o nové osobnosti a jejich myšlenky každé 2 měsíce.