Zvláštní zpravodaj 2/2015

Dne 23. listopadu 2015 byla zahájena Vánoční dobročinná sbírka Fondu ohrožených dětí. Za každý příspěvek Vám moc a moc děkujeme!  ČÍSLO ÚČTU VEŘEJNÉ SBÍRKY: 3055103/0300 DĚKUJEME!  

Vždyť zázraku stačí moment a „moh“ by se stát,
všude, kde moudrost chybí a zájem se ptát …
(Viktor Dyk)


Praha, listopad 2015   
      

Vážení a milí přátelé,

   co nejsrdečněji Vás zdravíme a prosíme – POMOZTE ZACHRÁNIT KLOKÁNKY! Přestože došlo během tohoto léta k mnohým změnám ve Fondu ohrožených dětí a mnoho lidí nás podpořilo, přesto stále hrozí zničení všeho, co tady Fond ohrožených dětí, právě s Vaší pomocí vybudoval.

   Do této kritické situace nás dostala novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí č. 359/199 Sb., účinná od 1. 1. 2013. Od této doby nám dle pokynu Ministerstva práce a sociálních věcí nejsou vypláceny nebo jsou kráceny stovky státních příspěvků na děti, o které klokánky pečují, a výplata státního příspěvku se téměř o tři měsíce opožďuje.

   Systém financování jednotlivých zařízení v České republice je značně rozdílný. Dětské domovy dostávají na každé své lůžko (obsazené i neobsazené) měsíčně téměř 32.000,- Kč – denně je to více jak 1.000,- Kč (a kapacita těchto zařízení není doposud omezena maximálním počtem míst). U zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (dále jen ZDVOP) tedy Klokánků je to jiné – ta dostávají finance pouze na obsazená lůžka, která se počítají na dny a jejich kapacita je maximálně 28 míst. (Za dítě ve ZDVOP je 760,- Kč denně.) Pokud tam pobývá dítě celý měsíc, dostane FOD 22.800,- Kč. FOD podporuje spolupráci s rodinou – ať již náhradní či vlastní, a proto děti odcházejí na prázdniny či některé víkendy ze zařízení domů. Přestože na tyto děti není příspěvek vyplacen, do kapacity jsou započítávány. Je zde například započítáno i dítě, které odešlo na dlouhodobou propustku ke svým budoucím náhradním rodičům (pěstounům) a čeká „pouze“ na pravomocný rozsudek o svěření. Na toto dítě nedostává od státu příspěvek ani budoucí rodina, ale ani zařízení.

   Například v Klokánku ve Štěrboholech bylo v jednu chvíli 19 dětí na dlouhodobé propustce a příspěvek byl přiznán pouze na 9 dětí. Přesto bylo nutné hradit veškeré energie a personál, což nám zákon nařizuje. Klokánek je zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, musí být stále připraven na příjem nového dítěte, třeba i v noci. A to i tehdy, kdy dítě je přijato v nouzi nad stav, který je dán zákonem. Dítě se stává nadpočetným (29), ale Klokánek je povinen se o dítě postarat. Příspěvek však na ně nedostane.

   V Klokánku jsme měli také nezletilou budoucí maminku, která byla v kapacitě 28 zahrnuta, ale po narození děťátka se děťátko bohužel stalo nadpočetným (29) a tak nám na něho příspěvek nebyl vyplácen. Prioritou FOD jsou ale děti, takže jsme se o něho i s Vaší pomocí postarali. Děkujeme!

   Paní ministryně Marksová stále opakuje, že problémy po novele zákona má pouze Fond ohrožených dětí, ale je toto správná informace? Spojila se s námi další zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, která jsou na tom obdobně. Například ZDVOP v Mostě – Mosťáček, má kapacitu 26 dětí a již tento rok je téměř milion v mínusu. FOD pečuje o téměř 300 dětí, proto je velmi snadné spočítat si mínusovou částku i u nás.

   Z tohoto důvodu jsme 22. 10. 2015 na schůzce s panem prezidentem požádali o podporu a pomoc při projednávání novely zákona, aby se změnil způsob financování ZDVOP v ČR. Pan prezident nám podporu přislíbil a zároveň nám poskytne v prosinci 2015 dar ve výši cca 2,5 milionu korun. Panu prezidentovi tímto jménem dětí a klientů FOD velmi děkujeme!

   Přesto částka 20 milionů, o kterou jsme v létě žádali Vládu ČR, je pro nás stále ještě velmi důležitá, abychom mohli i nadále dětem pomáhat.

   Klokánky jsou dílem veřejnosti a vznikly jen díky VÁM, našim dárcům a přispěvovatelům. Prosíme Vás, nenechme si je vzít a zničit!

   Pokud byste chtěli být průběžně informováni o našich aktivitách, zašlete nám prosím Váš e-mailový kontakt na hanka.kupkova@fod_cz.

   Vážení a milí přátelé, Vy, kteří jste přispěli v nedávné době, nebo další podpora již není ve Vašich silách, berte prosím náš dopis jen jako poděkování a držte Klokánkům palce. I psychická podpora je velmi důležitá a také za ní Vám velmi děkujeme.

   Věřím, že nám jde společně o děti, které nám jsou do Klokánků svěřovány. Nemají to lehké, ale všichni společně jim můžeme jejich osud zlepšit. Za to Vám patří velký dík.


    Za Fond ohrožených dětí

    Jan Vaněk, DiS.

    předseda FOD

P. S. Věnované dary lze podle zák. č. 586/1992 Sb. odečíst ze základu daně, jestliže:

- u fyzických osob úhrnná hodnota darů ve zdaňovacím období přesáhne 2 % základu daně nebo činí alespoň 1 000 Kč. V úhrnu lze odečíst nejvýše 10 % ze základu daně (viz § 15 odst. 1)

- u právnických osob úhrnná hodnota darů ve zdaňovacím období činí alespoň částku 2 000 Kč, v úhrnu lze odečíst nejvýše 5 % ze základu daně (viz § 20 odst. 8).

Pro daňové účely Vám poskytnutí daru samozřejmě rádi potvrdíme. Prosíme však o přiložení kopie příkazu k úhradě či jiného dokladu, z něhož bychom mohli zjistit, kdy, z jakého účtu a v jaké výši byl dar poskytnut. Děkujeme.



Fond ohrožených dětí,  z.s.  Na Poříčí 1038/6, 110 00 PRAHA 1,  tel./fax: 224 236 655, Image224 221 137, IČ: 004 99 277 Číslo zvláštního účtu pro celonárodní dobročinnou sbírku: ČSOB, a. s., divize PS 3055103/0300

      



Základní informace o změnách ve FOD

Dne 13. června 2015 se konalo členské shromáždění, na kterém odstoupilo vedení Fondu ohrožených dětí v čele s JUDr. Marií Vodičkovou.

Po schválení nových stanov FOD, které řešily nové volby a vznik pobočných spolků, byli zvoleni členové nového předsednictva a nový předseda FOD. Fond ohrožených dětí nově vede Jan Vaněk, DiS., a do předsednictva s kolektivním rozhodováním byly zvoleny: Hanka Kupková, Ing. Zdeňka Pátková, Ivana Prudičová a PhDr. Zdeňka Tesařová. Členské shromáždění FOD současně schválilo nové směry na příští období, jež by měly napomoci vyvést FOD ze současné krize. Jde zejména:

1. Pobočky FOD a taktéž azylové domy, které se nepřemění na pobočné spolky (po doplnění stanov) a neseženou si na svou činnost finanční prostředky, budou muset ukončit svoji činnost v termínech, které je nutno dodržet z hlediska čerpání dotací, které jim byly na rok 2015 přiděleny tak, aby nebyl FOD pokutován za zrušení této služby.

2. V azylových domech bude dále provedena kontrola nákladů a budou provozovány jen v počtu lůžek, na které dostáváme dotace. Přehodnotí se příspěvky ubytovaných na bydlení a tyto budou navýšeny podle přidělovaných sociálních dávek. Lůžka nepokrytá dotacemi budou nabídnuta městským úřadům k využití za finanční úhradu. Pokud se takto nepodaří zajistit zdroje na provoz azylových domů, bude jednáno o jejich zrušení a objekt ve vlastnictví FOD bude nabídnut k prodeji.

3. Kontrolní komise rozhodla, že nový Klokánek v Prostějově nebude provozován a bude nabídnut městu Prostějovu k využití na byty, rovněž bude jednáno s jiným subjektem k využití objektu pro provoz ZDVOP, a to s tím, že tyto subjekty uhradí vynaložené náklady na rekonstrukci.

4. Připravit možnost odprodeje budovy Klokánku v Havlíčkově ulici v Kroměříži s tím, že je nutné nejprve vyřešit zástavu Českomoravské stavební spořitelny, která poskytla výhodnou hypotéku na nezbytný nákup objektu Klokánek v Hostivici, a také zajistit dokončení provozu v návaznosti na poskytnutou dotaci na rok 2015.

5. Okamžitě začít jednat s ministerstvem školství a jednotlivými krajskými úřady o restrukturalizaci Klokánků, kde jsou přespočetná lůžka, a to buď změnou této kapacity na dětské domovy, vedle kterých by nadále fungoval Klokánek jako ZDVOP, nebo na možnost využití bytů pro žadatele o byty, kteří jsou místními úřady prověřeni jako spolehliví, slušní a nekonfliktní. To v případě, že by restrukturalizace na dětské domovy nebyla možná a stavební charakter objektu toto umožňuje.

Průběžná optimalizace

Fond ohrožených dětí provozoval na počátku roku 2015 celkem 5 azylových domů se 126 místy pro rodiny s dětmi a dále 23 poboček FOD věnujících se terénním sociálně aktivizačním službám pro rodiny s dětmi, dále 3 asistenční, mediační a terapeutická centra FOD a u 2 poboček Mediační centra, také pak školicí středisko a projektové pracoviště pro realizaci dílčích projektů. Dále bylo v provozu 28 zařízení FOD Klokánek.

V rámci průběžné optimalizace struktury FOD a jeho činností dochází během celého roku 2015 k snížení počtu poboček FOD, poskytujících terénní pomoc rodinám s dětmi, a to takto:

• zcela ukončily nebo ukončují svoji činnost (z důvodů odchodu kvalifikovaného personálu, nesplňování kvalifikačních požadavků na sociální službu, nepodpoření ze strany krajského úřadu v dalších letech, vyřazením ze sítě sociálních služeb pro nesplnění požadavku bezdlužnosti poskytovatele) pobočky České Budějovice, Chomutov, Manětín, Most, Olomouc, Praha, Rakovník, Tábor, Zábřeh, Zlín a Žatec,
• další pobočky FOD přešly jako celý kolektiv nebo jednotliví pracovníci pod jiného poskytovatele – Bruntál, Kroměříž, Pardubice, Prostějov, Centrum rodinného poradenství Ostrava, Asistenční a mediační centrum Krnov a Opava, Mediační centrum Olomouc a Mediační centrum Ostrava, pod Fondem ohrožených dětí zůstávají – a nyní řešíme další vývoj jejich působení – pobočky Brno, Krnov, Opava, Ostrava, Plzeň, Teplice.

Kolektiv sociálních pracovníků pobočky FOD Praha plánuje nadále se věnovat problematice asistovaných styků dětí s druhým rodičem apod., jak bude tato oblast podpořena i novým dotačním titulem Magistrátu hl. m. Prahy. Azylové domy FOD prošly také restrukturalizací – AD Olomouc vzhledem k nezařazení této služby do sítě služeb v Olomouckém kraji (opět pro nesplnění požadavku bezdlužnosti) přešel od 1. října 2015 pod Azylový dům města Olomouce. Azylový dům v Žatci ukončil svůj provoz v červnu 2015 odchodem kvalifikovaného personálu, ubytované maminky s dětmi byly umístěny do jiných azylových zařízení.

Projekt Klokánek
I zde dochází ke změnám, postupně končí svoji činnost – převzetím všech dětí do pěstounské péče nebo odchodem zaměstnanců – naše rodinné Klokánky. Ukončen byl provoz jednobytových zařízení Klokánek v Litoměřicích a v Olomouci, kde zároveň byly děti i s tetami přemístěny do prázdných bytů dalších Klokánků přímo ve městě.

Rádi bychom touto cestou poděkovali všem, kteří ve výše uvedených zařízeních FOD pracovali. Jejich práce byla vždy odváděna zodpovědně a kvalifikovaně. Bohužel finanční zdroje
FOD nejsou neomezené, jednotlivé kraje jejich službu nepodpoří. Proto musela být činnost těchto zařízení pod hlavičkou FOD ukončena. Zároveň samozřejmě děkujeme  i všem zaměstnancům, kteří i nadále za těchto velmi těžkých okolností ve FOD pracují, a pomáhají tak potřebným dětem a klientům FOD. DĚKUJEME!

V červnu odchodem dětí a kva
lifikovaného personálu byl ukončen provoz Klokánku v Jindřichově Hradci, protože ani v kraji není další potřeba takového zařízení.

Z důvodu nutnosti zajistit do konce srpna 2015 bezdlužnost FOD bylo nezbytné – právě s ohledem na získání finančních prostředků – ukončit
a následně prodat budovy Klokánků: Dubí, Kbely a na konci roku bude prodána i budova Klokánku v Kroměříži v Havlíčkově ulici. Ve všech případech bylo požádáno o přesunutí dětí do našich zařízení. Bohužel soud některým našim návrhům nevyhověl. Nyní ještě za pomoci poslankyně Mgr. Jany Pastuchové jednáme s Libereckým krajem ohledně podpory Klokánku v Brništi, kterému bychom bez této podpory museli, bohužel, také ukončit provoz. Od ledna 2016 počítáme s provozem těchto zařízení, v nichž máme nyní v péči okolo 300 dětí:

zařízení - kapacita
Brno-Líšeň  - 28

Dolní Benešov - 28
Hostivice  - 28
Janovice nad Úhlavou - 28
Praha 4 – Láskova  - 28
Praha 10 – Štěrboholy  - 28
Dlouhá Loučka  - 20
Chomutov  - 20
Kroměříž (Kollárova)  - 20
Teplice -  20
Ústí nad Labem  - 20
Litoměřice  - 18
Olomouc  - 16
Praha 8 – Chabařovická  - 16
Pardubice  - 12
Žatec – Tolstého  - 12
Žatec – Studentská  - 4

V červnu 2015 jsme zcela ukončili provoz našeho Školicího a terapeutického střediska FOD Chabajda.

Klokánek stále pomáhá
Sourozenci Denisa (17 let), Petr (14 let) a Eliška (5 let) přišli do Klokánku Hostivice v lednu 2015. Rodiče jsou drogově závislí a zanechali své děti doma samotné zcela bez péče. Děti se o sebe musely navzájem  starat, schovávat si jídlo a před domácími konflikty rodičů utíkaly do obchodního centra, kde trávily celé  hodiny, protože venku jim byla zima. Sourozenci mezi sebou mají velmi dobré vztahy, jsou zvyklí si pomáhat a navzájem se o sebe starat. Mají vždy velkou radost, když spolu mohou trávit čas. Děti jsou moc  odné a pečující tety si je chválí. Petr o rodině moc nemluví, je na něm patrné, že je na rodiče naštvaný  a to, co se stalo. Zároveň touží po fungující a milující rodině, je mu líto, že je rodiče málo  navštěvují. Z momentální situace je patrně zmatený a nese ji nejhůře ze sourozenců, rodinné situaci mu  pomáhá porozumět starší sestra Denisa. Děti měly zpočátku hodně návštěv od rodičů, prarodičů a nejstarší  zletilé sestry. Postupem času přestal otec docházet na návštěvy úplně a matka chodí velmi sporadicky. O  děti stále projevují zájem prarodiče a starší sestra, nemají však, bohužel, podmínky převzít všechny tři děti  do péče. Nakonec se prarodiče rozhodli, že si vezmou do pěstounské péče nejstarší Denisu. Denisa je  cílevědomá studentka, která je v posledním ročníku gymnázia a dále bude pokračovat ve studiu VŠ.  Prarodiče chtějí Denise poskytnout stabilní prostředí pro studium. Situace vypadala pro Petra a Elišku velmi  špatně, protože se zdálo nereálné, že budou nalezeni pěstouni, kteří přijmou oba sourozence společně.  Jako zázrakem se však takoví pěstouni objevili. Již při prvním setkání si děti s pěstouny velmi rozuměly a  nyní probíhá vzájemné sbližování. Zároveň pěstouni komunikují s prarodiči a zletilou sestrou dětí a  zachování kontaktů mezi rodinou berou jako samozřejmost. Výhled je velmi optimistický a všichni tři  sourozenci budou pravděpodobně během měsíce v pěstounské péči.
Poděkování firmě AB Hepl
Děkujeme také firmě AB Help, která nám již po dvanácté věnovala minibus pro zařízení Klokánek. Nový Ford Tranzit uzpůsobený k přepravě dětí zamířil tentokrát do Hostivice u Prahy. Slavnostní předání se konalo v areálu hostivického Klokánku 29. září 2015 za přítomnosti sponzorů, kteří se podíleli na zajištění minibusu, a osobností ze světa showbyznysu. Klokánek přišli podpořit například herečka NELA BOUDOVÁ, nejvyšší český herec a zpěvák RADIM SCHWAB, rapper REVOLTA a semifinalista SuperStar MARTIN ŠAFAŘÍK. Děkujeme!

DĚKUJEME TAKÉ ZA PODPORU V TOMTO TĚŽKÉM OBDOBÍ:
 NEJVĚTŠÍ FINANČNÍ DARY PŘIJATÉ od 1. dubna do 30. září 2015

MONDELEZ EUROPE SERVICES GmbH – organizační složka Česká republika (400 000 Kč), C & R DEVELOPMENTS, s. r. o. – akce HARFANDĚNÍ (316 100 Kč), MERCEDES-BENZ FINANCIAL SERVICES ČR, s. r. o. (269 890 Kč), PRAŽSKÁ  ENERGETIKA, a. s. (200 000 Kč), MARY KAY (CZECH REPUBLIC) (150 461 Kč), JONES LANG LASALLE, s. r. o. (115 698 Kč), C & A MÓDA, s. r. o. (103 866 Kč), AUKCE dětských obrázků v Jindřišské věži (102 500 Kč), AGRO LIPNO, s. r. o. (100 000 Kč), pan Petr JANDA (100 000 Kč), MÍČA & HARAŠTA, s. r. o. (100 000 Kč), paní Blanka MOTEJLOVÁ (100 000 Kč), SKF CZ, a. s. (100 000 Kč), INTREPID TRAVEL PTY LTD (88 921 Kč), E. M. T., s. r. o. (80 000 Kč), pan Roman VOSÁHLO (80 000 Kč), pan Zbyněk VOTOČEK (80 000 Kč), ČESKÁ PROVINCIE ŠKOLSKÝCH SESTER DE NOTRE DAME (75 000 Kč), paní Zdenka GALKOVÁ (65 000 Kč), ÚSTEČTÍ FOTOGRAFOVÉ 7+1 – charitativní akce (56 100 Kč), HENKEL ČR, s. r. o. (54 750 Kč); dary ve výši 50 000 Kč věnovaly: paní Eliška BOJANOVSKÁ, CTR ALBERTOV, a. s., Č.V.PROTOTYP, s. r. o., KEYPACK, s. r. o., KIWANIS KL., LIVESPORT, s. r. o., PAKRA ZF – SERVIS, s. r. o., a REAL TOP PRAHA, JOHNSON  CONTROLS INC. (48 233 Kč), NADAČNÍ FOND IVANY ZEMANOVÉ (47 519 Kč), BOMTON STUDIA, a. s. (45 000 Kč); dary ve výši 40 000 Kč věnovaly: paní Mgr. Jitka ŠKODOVÁ, paní Alena SVEJNOHOVÁ, TEPER IMPORT, s. r. o., a paní Věra VLACHOVÁ; dále přispěli pan Alexander BOROVSKOY (37 000 Kč), pan Ing. Lubor SLEZÁK (35 000 Kč), ŠIK CZ, s. r. o. (35 000 Kč), ČESKÁ SPOLEČNOST AIDS POMOC, z. s. (34 100 Kč), pan Rudolf BUREŠ (33 333 Kč); dary ve výši 30 000 Kč věnovali: pan Aleš BABKA, paní Eliška BOJANOVSKÁ, pan Ing. Eduard HAKR, paní Daniela LEHÁROVÁ, MÚZO Praha, s. r. o., OZAB, s. r. o., PBT ROŽNOV p. Radhoštěm, s. r. o., pan Mgr. Pavel ROZEHNAL, paní Alena SLÁDKOVÁ, TOYOTA MATERIAL HANDLING CZ, s. r. o., VAKUUM PRAHA, s. r. o., ZEPTER INTERNATIONAL, s. r. o., POTEX, s. r. o. (29 000 Kč), EUROPARK SHOPPING CENTER PRAHA (27 380 Kč), OLYMPUS CZECH GROUP, s. r. o. (27 000 Kč); dary ve výši 25 000 Kč věnovali: ALFA FRUCT, s. r. o., ATYP INTERIÉR PRAHA, s. r. o., paní Milena CHLUMSKÁ, Miroslava PROCHÁZKOVÁ AVANTI, paní Anna BOLKOVÁ, HRUŠOVANSKÁ LÉKÁRNA, s. r. o., CHEMELEK, s. r. o., a pan Jaroslav MATŮŠŮ, dále přispěli INDUSTRIAL, s. r. o. (24 810 Kč), PRŮMSTAV, a. s. (22 500 Kč), pan Jaroslav PŘICHYSTAL (21 866 Kč); dary ve výši 20 000 Kč věnovali: AUTODROM MOST, a. s., BYTASEN, s. r. o., CLIMFIL BRNO, s. r. o., CZ INVEST, s. r. o., DAYS MENU, s. r. o., pan Ing. Michal DOLEŽAL, Tereza a Martin DUBŠÍKOVI, paní Blanka FAJKUSOVÁ, FC Baník Ostrava, a. s., FOTE, s. r. o., GRADUS, s. r. o., pan Jan HITZGER, ISOLIT BRAVO, s. r. o., J-RIVAL, s. r. o., pan Ivan JELÍNEK, Agentura KMB – Milan Zimmermann, LUKDA trans, s. r. o., paní Markéta LUKEŠOVÁ, paní Jaroslava NOHOVÁ, OKSYSTEM, a. s., OMEGA, s. r. o., pan Pavel POUR, pan Ing. Tomáš ROSA, SILNICE GROUP, a. s., pan Jan SKARYD, paní Tatjana ŠRÁMKOVÁ, T-BIT, s. r. o., TEREZINY LÁZNĚ DUBÍ, a. s., TRUMPF PRAHA, s. r. o., VIMAT, s. r. o., VODOVODY A KANALIZACE PROSTĚJOV, a. s., pan RNDr. Jan VOLHEJN, Ing. Stanislav Dvořák – ZAHRADNICTVÍ Dvořák a syn, Zámek ZÁBŘEH, s. r. o., dále přispěli pan Pavel TŮMA – RITA (16 817 Kč), BOHEMIA KVAOS, s. r. o. (16 000 Kč), RAHEL AEBISCHER (15 378 Kč); dary ve výši 15 000 Kč věnovali: ADVANCED CONSULTING, s. r. o., AWEC ALUMINIUM PRODUCTS, s. r. o., FLUIDTECHNIK  BOHEMIA, s. r. o., GREEN ENERGO ALFA, s. r. o., GYNEKOLOGIE BŘECLAV, s. r. o., paní Dana LAMAČOVÁ, PLASTMONT BUREŠ, s. r. o., S T K Centrum, s. r. o., ŠIMÁČEK STAVBY, s. r. o., Klatovy – Točník, pan Luboš TOMÁŠEK, VENIREX, s. r. o., VR SPEDO, s. r. o., Čelákovice, VSP DATA, a. s., dále přispěli Fotoateliér BORÁK (14 350 Kč), spol. UNILEVER za značky Ben & Jerry’s a Algida (14 257 Kč), pan Ondřej ČEPELKA (13 523 Kč), pan Miroslav HRUBÝ (12 000 Kč), pan MUDr. Jiří STEHLÍK (12 000 Kč), FLORIAN TEPELNÁ TECHNIKA, s. r. o. (12 000 Kč), pan Jaroslav NAVRÁTIL (12 000 Kč), společnost DHL (11 574 Kč), pan František HANÁK (11 111 Kč), pan Pavel HENDRICHOVSKÝ (11 111 Kč), pan Petr HOMOLKA (11 111 Kč), pan Martin FEDRSEL (11 000 Kč), paní Táňa KRÁLOVÁ (11 000 Kč), pan Ing. Pavel KREJČÍ (10 934 Kč), LUDMA TRADING, s. r. o. (10 500 Kč); dary ve výši 10 000 Kč věnovali: ABEL-COMPUTER, s. r. o., AMGIS BM, s. r. o., ATMOS CHRAST, s. r. o., AXIM TRADING, a. s., AV AUTO, s. r. o., AWOS, s. r. o., pan Otto BARTOLŽIČ, paní Zuzana BENEŠOVÁ, BOLLHOFF, s. r. o., pan Vlastimil BROTÁNEK, paní MUDr. Hana BUCHEROVÁ, C-ENERGY BOHEMIA, s. r. o., CEVAK, a. s., DEBA, s. r. o., DENDRIT CONSULTING, s. r. o., paní Hana DIETRICHOVÁ, paní Romana DLOUHÁ, DOBRÉ MÍSTO PRO ŽIVOT, DOBY, s. r. o., paní Alena DRAŠNAROVÁ, FRK, s. r. o., pan Jiří FANTA, pan Vítězslav FRENCL, paní MUDr. Helena GREGOROVÁ, paní Marie HÁVOVÁ, paní Ing. Klára HNÍZDILOVÁ, pan Libor HOCHMANN, pan MUDr. Zdeněk HOLUB, paní J. HRUŠKOVÁ, pan Filip CHODOUNSKÝ, paní Barbora CHUECOS, paní Blanka CHVALOVSKÁ, pan Ivan ILIEV, INTERMARKET, s. r. o., ISOLIT – BRAVO, s. r. o., IVÁNEK – ZEMAN, v. o. s., pan Ing. Martin JOUZA, pan B. KOMÁREK, KOMDENT, s. r. o., pan Antonín KREJCÁREK, paní Marcella KREMLIČKOVÁ, pan František KUBIŠ, paní MUDr. Eva KULICOVÁ. pan Jiří KYTLER, paní Věra LÁCHOVÁ, LOBSTAV, s. r. o., paní Dagmar MACUGOVÁ, paní Jarmila MALINOVÁ, paní Jana MAROUSOVÁ, MEDIKA SW, s. r. o., paní Ilona MEIERLOVÁ, METALPLAST LIPNÍK n. Bečvou, paní Marta MILOTOVÁ, MOSTMEDICO, s. r. o., NÁBOŽENSKÁ OBEC, O & K OBCHOD, s. r. o., pan Josef OSIČKA, PARKER HANNIFIN INDUSTRIAL, s. r. o., PAVELEC, s. r. o., PILA UNION, s. r. o., PKPO, pan Miloš PLECHAČ, paní Lucie PLECHAČOVÁ, pan Ing. Ladislav PREISLER, PRO PUBLICA, s. r. o., PROFESNÍ KOMORA POŽÁRNÍ OCHRANY, P.S. ELEKTRO, s. r. o., RECKORD – OUTSIDE BROADCASTING, s. r. o., REHABILITACE A REGENERACE, pan Ing. Jan ROSA, SAFAMED MEDICAL DEVICES, s. r. o., SEVEROČESKÁ VODÁRENSKÁ SPOLEČNOST, a. s., pan J. SLABÝ, pan Milan SLANINA, SLUTO, s. r. o., SOLODOOR, a. s., paní MUDr. Zdenka SOUDKOVÁ, SP BOHEMIA, k. s., paní Marta STEINBAUEROVÁ, pan Ing. Milan STRAŠIL, pan Ing. Jan SULKIEWICZ, pan Jiří ŠEVČÍK, pan Ladislav ŠINDELÁŘ, paní Ludmila ŠTINDLOVÁ, pan Tomáš ŠTULC, pan Pavel ŠVANDA, paní Leona TALSKÁ, pan Vladislav TREFIL, Pivovar a restaurace U FLEKŮ, paní Ing. Hana VALDHANSOVÁ, VELTEKO, s. r. o., paní Milada VOBORNÍKOVÁ, pan Milan VONDRA, paní VYSLOUŽILOVÁ, VTC, a. s., WEB4SOFT INTERNET, s. r. o., pan Ing. Jan ZACHOVAL, ZAREMBA STAV, s. r. o., ZOSI TRANS, s. r. o., a paní Věra ŽEBKOVÁ. Děkujeme.

 NEJVĚTŠÍ VĚCNÉ DARY od 1. dubna 2015 do 30. září 2015
NEW YORKER CZ, s. r. o. (332 682 Kč – textilní zboží), paní PhDr. Dagmar CRUZOVÁ (170 000 Kč – ložní povlečení, oblečení, obuv, výtvarné potřeby), obec HROBČICE (102 807 Kč – herní prvky na zahradu), SAMSUNG ELEKTRONICS CZECH AND SLOVAK, s. r. o. (74 496 Kč – elektronika), ANN CHRISTINE CZ, s. r. o.  (67 790 Kč – textilní zboží), MERCEDES-BENZ FINANCIAL SERVICES ČR, s. r. o. (63 164 Kč – úprava vnitřních prostor a zahrady Klokánek Ústí n. L.), SHAPE CORP. CZECH REPUBLIC, s. r. o. (60 000 Kč – dobrovolnické práce – opravy v AD a pobočce Plzeň, vybavení herny), CTR ALBERTOV, a. s. (47 920 Kč – 8 ks televizorů), PANACON GROUP, s. r. o. (45 000 Kč – připojení internetu), LÁZNĚ HOTEL VRÁŽ, s. r. o. (40 410 Kč – pobyt dětí), Nadace PRO DĚTSKÝ SMÍCH (40 000 Kč – dětský den a prázdninový pobyt), pan Pavel STANĚK (38 000 Kč – obuv, oblečení, hračky), ESSOX, s. r. o. (34 000 Kč – prázdninový pobyt dětí na táboře), paní Jitka MATOUŠKOVÁ (32 400 Kč – pobyt dětí na chatě), paní Mgr. Dagmar SUCHÁNKOVÁ (29 900 Kč – drogerie), NOVO NORDISK A/S (27 400 Kč – elektrospotřebiče), PPG DEKO CZECH, a. s. (26 042 Kč – nátěrové hmoty), ESSOX, s. r. o. (24 000 Kč – počítače, monitory, klávesnice), pan Martin ČÍŽEK (22 500 Kč – pobyt 4 dětí na letním táboře), PRO PUBLICA, s. r. o. (20 400 Kč – pobyt pro děti z Klokánku), INDECO CZ, s. r. o. (21 000 Kč – nábytek na míru), OSBD Teplice (19 033 Kč – stavební úpravy), PROLOGIS CZECH REPUBLIC MANAGEMENT, s. r. o. (18 213 Kč – pračka, vysavač a garnýže), PAUL’S BOHEMIA TRADING, s. r. o. (16 053,70 Kč – potravinové doplňky pro děti BIFIBABY), MyQ, s. r. o. (15 940 Kč – sportovní kurz pro děti), DOPRAVNÍ PODNIK města Ústí nad Labem, a. s. (15 000 Kč – jízdné), paní Dana PAVELKOVÁ a pan Ing. Ivan ŘÍHA (15 000 Kč – sbírka na bazén), SERVICE & BUILDING, s. r. o. (15 000 Kč – potraviny, drogerie), ESSOX, s. r. o. (14 360 Kč – tříkolka pro nevidomé děti pro konkrétní rodinu), pan Antonín DROZDA (12 850 Kč – dezinfekční a deratizační prostředky), PENAM, a. s. (10 500 Kč – pečivo), HAMLET PRODUCTION – MUZIKÁL, Divadlo Kalich (10 000 Kč – vystoupení), pan Tomáš KOLSKÝ (10 000 Kč – drogistické zboží, potraviny), Dejvická lékárna ARNIKA, s. r. o. (opakovaný dar – vybavení lékárničky na letní tábory FOD), DK OPEN, s. r. o. (pečivo), JUST CZ, s. r. o. (sprchové gely s rebarborou – 100 ks), OLMA, a. s. (mléčné výrobky), PIEROT, s. r. o. (opakovaný dar publikací pro děti), a Výroba a prodej PE OBALŮ VERNEROVÁ (opakovaný dar – výrobky). Děkujeme. 
NADAČNÍ DARY PŘIJATÉ od 1. dubna 2015 do 30. září 2015
Nadace O2 (1 000 000 Kč), Nadace RSJ (628 636 Kč), Nadační fond TESCO (50 000 Kč), Nadace Malý Noe (27 900 Kč) a Nadační fond Pomozme dětem žít lépe (20 000 Kč). Děkujeme.
DOTACE Z ROZPOČTU MPSV 
Na začátku roku 2015 nám byly na základě žádostí o dotace z rozpočtu MPSV na rok 2015 schváleny dotace v  celkové výši 31 846 869 Kč. Bezdlužnost FOD jsme doložili až na konci srpna 2015 a z tohoto důvodu nám byla vyplacena pouze jejich část v celkové výši 18 722 413 Kč. Přesto projekty, na které byla žádost podávána, byly v jednotlivých krajích kvalifikovaně provozovány. Děkujeme!
DOTACE KRAJŮ, MĚST, OBCÍ A ORGANIZACÍ
Statutární město OLOMOUC (740 000 Kč), statutární město MOST (85 000 Kč), město KROMĚŘÍŽ (58 000 Kč), město LANŠKROUN (57 000 Kč), městská část PRAHA 8 (48 000 Kč), město ÚSTÍ NAD ORLICÍ (48 000 Kč), město VYSOKÉ MÝTO (40 000 Kč), město SUŠICE (35 000 Kč), město BÍLINA (20 000 Kč), město ČÁSLAV (10 000 Kč) a město KDYNĚ (10 000 Kč). Děkujeme.
DĚDICTVÍ
In memoriam děkujeme zesnulé paní Martě SUCHÁNKOVÉ za odkaz finanční hotovosti ve výši 240 000 Kč a zesnulému panu Zdeňku HOSTOUNSKÉMU za odkaz finanční hotovosti ve výši 86 625 Kč.
KLOKÁNKOVI DO KAPSIČKY
V průběhu roku 2015 (do 30. září) bylo pokladničkami umístěnými za podpory společnosti Alliance Healthcare, s. r. o., v lékárnách získáno 218 781 Kč. Výtěžek z pokladniček je určen na podporu projektu Klokánek. Děkujeme mnohokrát všem dárcům, kteří do našich kasiček přispěli, a lékárnám za pokračování veřejné sbírky.
 

Zpravodaj FOD – číslo 2/2015 (vyšlo v listopadu 2015), vydává rada FOD se sídlem: Na Poříčí 1038/6, 110 00 Praha 1, IČ: 00499277, tel./fax: 224 236 655, krizová linka pro ženy, které tají těhotenství: 776 833 333Image776 833 333, e-mail: fod@fod_cz, číslo účtu celonárodní sbírky: 3055103/0300 ČSOB, a. s., divize PS Praha 4, redaktorka: Hanka Kupková; periodický tisk evidován MK ČR pod sp. zn. E 15770.